torsdag den 6. september 2012

Lidt god energi til dit hjertechakra <3

Hjertechakraet sidder ved 3 bryshvirvel og sidder på højde med hjertet. Hjertechakraet repræsentere vores evne til at føle empati. Det drejer sig om ens tanker omkring tilgivelse og venlighed.

At balancere hjertechakraet vil også styrke immunforsvaret. 

Det er selvfølgelig grøn mad der vil "fodre" dette chakra. Salat, spinat, grønkål, ærter, bladselleri og andre grønne madvare.

Hvis man har en juicemaker kan man vælge at lave en "power-drink", men sådan en har jeg ikke, så jeg har valgt at lave tærtefyld af de grønne lækkerier. 



Anahata-tærtefyld:

Tærtedej:
3 dl. speltmel (gerne fuldkorn)
2 spsk. hørfrø
1/2 dl. olie (gerne oliven)
1/2 dl. vand.


2 mellemstore løg
1 pose frisk spinat
Ca. 300 g. frosne ærter
6 små kartofler
2 dl. soyafløde
3 fed hvidløg
Himalayasalt efter smag

Alle ingredienser til dejen blandes i en lille skål, tærteformen smøres med olie og dejen fordeles i fadet med fingrene. dejen forbages på 200 grader i ca. 10 min. (hvis du syntes tærtedejen er tør, så bare tilføj vand til du syntes den er fin)

Fremgangsmåde: Hak løgene fint og svits dem i lidt olie på panden, kartoflerne rives og spinaten skylles godt, kom begge ting på panden sammen med løgene og lad det hele simresvitse indtil spinaten er helt mørkegrøn. 
tilføj også de frosne ærter på panden og giv hele herligheden et par minutter mere. Kom soyafløden i en skål og pres hvidløgene i, pisk sammen og smag til med salt. Bland dette i det grønne på panden og giv det et lille minut endnu. Hæld fyldet på den den forbagte tærtebund og bag tærten til den er gylden på toppen (:




1 kommentarer:

Anonym sagde ...

lækker lækker.
Disciplen spurgte mesteren -
'Sensei hvordan opnår jeg oplysning her i livet?'
Mesteren svarede -
'har du spist'
'ja' svarede disciplen -
'så vask op'
sagde mesteren.

hilsen Jerpedes


Velkommen til Pablos Corner (:

Jeg er blevet vegetar for ca. 3 år siden, og er for nylig begyndt at leve vegansk. Jeg har en passion for grøn mad. Jeg elsker at stå i mit køkken og eksperimentere, smage til og finde på nye retter. Pablo og jeg bor i det sydfynske, hvor vi har både strand, skov og drivhus tæt på.
Til hverdag læser jeg til socialrådgiver, hvilket jeg også brænder meget for.
Denne blog vil handle om grøn livsstil, og alt hvad dertil kommer. Dyrenes velfærd, veganske produkter, kærlighed til naturen og meget andet. Du skal være vekommen til at komme med forslag til emner som kunne være interessante at skrive om.

De kærligste hilsner fra Pablos Corner.