fredag den 10. august 2012

Kogebogen "the vegan table"...

Colleen Patrick-Goudreau har skrevet kogebogen "the vegan table, 200 unforgettable rescipes for entertaining every guest at every occation". Jeg har købt den, og jeg syntes faktisk den er alle tiders. 

Den er bygget op således at man får en masse ideer til hvordan man kan lave en dejlig vegansk middag når man får gæster. Den dækker alt, lige fra hvis du vil lave en romantisk middag for to, til hvis du skal holde et stort selvskab. Bogen er også delt op i årstider, det vil sige at der er en sommer, efterår, vinter og forårs menu til hver slags middags selvskab. Man kan således diske op med lækkerier der passer til årstiden! Hun fortæller også i bogen, hvorfor hun selv er blevet veganer, og hvilke overvejelser hun har gjort omkring det valg.




 
En sjov lille ting er, at der f.eks. også er en "overlevelsesguide" til familie og venner til veganere (: 

Nogle af opskrifterne er en lille smule indviklede vil jeg sige, og der skal ofte bruges ingredienser som ikke sådan lige er til at få i de almindelige supermarkeder. Men så kan man jo bare omskrive opskriften lidt, og derved sætte sit eget præg på det man serverer. 

Denne kogebog er virkelig et overflødighedshorn af inspiration og ideer til grøn madlavning, ideer til hvordan man kan pynte og skabe stemning (indeholder også en liste over spiselige blomster). Jeg vil helt klart anbefale alle der elsker at stå i køkkenet og nusse om maden, at anskaffe sig denne bog (:


0 kommentarer:


Velkommen til Pablos Corner (:

Jeg er blevet vegetar for ca. 3 år siden, og er for nylig begyndt at leve vegansk. Jeg har en passion for grøn mad. Jeg elsker at stå i mit køkken og eksperimentere, smage til og finde på nye retter. Pablo og jeg bor i det sydfynske, hvor vi har både strand, skov og drivhus tæt på.
Til hverdag læser jeg til socialrådgiver, hvilket jeg også brænder meget for.
Denne blog vil handle om grøn livsstil, og alt hvad dertil kommer. Dyrenes velfærd, veganske produkter, kærlighed til naturen og meget andet. Du skal være vekommen til at komme med forslag til emner som kunne være interessante at skrive om.

De kærligste hilsner fra Pablos Corner.