fredag den 14. september 2012

Muffins med Matcha/grøn the!

Jeg har lige købt en pose matcha. Matcha er en super koncenteret grøn the i pulverform. Denne dejlige grønne the er fuld af antioxydanter. Den bliver dyrket i Japan og har er blevet drukket af buddhistiske munke der i mere end 900 år.

Man tørre bladene og de bliver malet til det dejlige grønne pulver.

Matcha skulle pga. dets høje indhold af Gode stoffer, kunne give dig et energiboost der varer 3-6 timer. Man kan bruge matcha i smoothi, brød, kager og meget andet. Vær opmærksom på at det skal opbevares på køl efter åbning, det stod der ikke på den pakke jeg købte, men hvis alle de gode ting der er i theen skal bevares efter åbning så er det bedst at den står på køl.


Jeg har bagt muffins med matcha i går, du skal bruge:

1,5 dl. hvedemel
2 tsk. bagepulver
2 tsk. matcha
1 knivspids himalayasalt
1/2 dl. rørsukker
1 dl. soya yoghurt
1 dl rismælk
2 spsk. solsikkeolie
2 tsk. vanillesukker

Tænd ovnen på 200 grader. Bland alle de tørre ingredienser i en skål. Si melet igennem en si, så bliver kagerne lidt mere luftige. Pisk de våde ingredienser sammen med et håndpiskeris, ikke elpisker, tilsæt de tørre ingredienser lidt efter lidt imens du pisker. Pas på du ikke pisker for hårdt, så dejen stadig er lidt luftig. Fordel kagerne i muffinsforme, der er til 6 muffins med denne opskrift. Bag kagerne midt i ovnen i ca. 15 min. Når du kan stikke en strikkepind el.lig. i kagerne og der ikke hænger noget ved er de færdige.

Pynt kagerne med hvilken som helst vegansk pynt, kun fantasien sætter grænser.

Beklager at mine på billedet ikke er særlig skønherligsmukt pyntet, men havde lidt travlt da jeg bagte dem!

0 kommentarer:


Velkommen til Pablos Corner (:

Jeg er blevet vegetar for ca. 3 år siden, og er for nylig begyndt at leve vegansk. Jeg har en passion for grøn mad. Jeg elsker at stå i mit køkken og eksperimentere, smage til og finde på nye retter. Pablo og jeg bor i det sydfynske, hvor vi har både strand, skov og drivhus tæt på.
Til hverdag læser jeg til socialrådgiver, hvilket jeg også brænder meget for.
Denne blog vil handle om grøn livsstil, og alt hvad dertil kommer. Dyrenes velfærd, veganske produkter, kærlighed til naturen og meget andet. Du skal være vekommen til at komme med forslag til emner som kunne være interessante at skrive om.

De kærligste hilsner fra Pablos Corner.